søndag 30. september 2007

Audacity og øret som læringsportal

Dette jubelropet kommer litt i etterkant av oppgaven vi hadde på forrige samling, men jeg synes det er viktig å få det frem likevel:

Jeg synes det var utrolig gøy å lage radioprogram!!

Jeg skulle ønske at vi hadde fått lov til lage radioprogram når jeg gikk på skolen, i stedet for det grusomt kjedelige arbeidet med veggaviser ingen orker å se på engang. Jeg har sikkert laget uendelig med veggaviser i løpet av min skolekarriere, og noe så meningsløst skal man lete lenge etter. Det var ingenting som stoppet oss i den rene reproduksjonen av tekst.

Da vi jobbet på den måten som vi gjorde på 2. samling, var alle aktive i prosessen med å finne informasjon, BEARBEIDE den og med på å gjøre kunnskapen til sin egen.

Sist, men ikke minst, får man gleden av å høre det ferdige produktet. Jeg er veldig stolt av det vi klarte å få til!

Ingen kommentarer: